Mitä ja miksi

Terve!

Tämä on allekirjoittaneen henkilökohtainen matka kohti valoa.  Olen kirjoittanut blogia suurin piirtein 20 vuotta, mutta aikaisemmat rupeamani pyörivät maailman virheiden tarkastelun ympärillä, ja viimein tajusin sen värittävän maailmankuvaani ylipäätään. Niin kutsutusti olin huono pysähtymään ja haistelemaan niitä figuratiivisia kukkasia.  Tällä kertaa on tarkoitus värittää maailmankuvaa tietoisesti, ja keskittyä hyvyyteen, kauneuteen ja totuuteen.  Osoittaa Herralle kiitollisuutta ainutkertaisesta ja -laatuisesta elämästä kiinnittämällä katse asioihin, joissa silmä, tai sielu, lepää.

Saatan käsitellä asioita kokemusten kautta ja filosofisesti; joskus olen taatusti myös banaali tai korni.  Se ei haittaa; koska olen opettelemassa tässä uutta perspektiiviä, on odotettavissa, että en vaikuta aina aivan viisaalta.  En oikeasti olekaan aina saati kaikessa viisas.  En oikeastaan tiedä, tuleeko tällä blogilla olemaan muille kummoista arvoa, mutta ajatus mahdollisista lukijoista on sinänsä miellyttävä.

Minulla ei ole kirjoitustahtitavoitteita, eikä oikeastaan paljon muitakaan, kuin se, että pyrin keskittymään hyvyyden, kauneuden ja totuuden tutkailuun, sellaisina kuin ne ymmärrän ja näen.  Toistelen käsitekolmikkoa varmaan melko paljon, koska niistä hyvä elämä käsittääkseni rakentuu.

Lyhyesti kirjoittajasta: Olen keski-ikäinen kansallismielinen kristitty perheenisä, ja kaiken järjen mukaan sellaisena pysynkin.  Se, kuka olen, värittää vahvasti kirjoitteluani, joten kylvän uskoreferenssejä sille päälle sattuessani estoitta. En muutu tämän uuden perspektiivin opettelun kautta hipiksi, mutta olisi mukavaa olla enemmän sees ja vähemmän salamoita sinkoileva myrskypilvi.

2 comments:

  1. Kas, täällä on siis kyber-reinkarnaatiosi. Omaa blogia aloittaessani eksplisiittinen mission statement oli tuoda esille niin hyvä kuin paha, kauneus ja rumuus, tosi ja valhe. Keskittymällä vain elämän kauheisiin asioihin olisin menettänyt järkeni, vielä ateistinakin tahdoin pohjimmaltani huomioida ennen kaikkea maailman ihmeet ja ihailla niitä.

    Pimeydessä saattaa unohtaa, minkä puolesta alun alkaenkaan taisteli. Toivotan onnea uudella linjalla, niitä kukkia todellakin kannatta haistella ja kauneuden äärellä herkistyä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heh, siitä kyberistä kannattaakin kuunnella tätä kaveria.

      Mutta kyllä; hyvä periaate, ja tässä asiaa puntaroineena ymmärrän huomattavasti paremmin blogisi aikaisemmin minua kummastuttaneet päivän Noomit ja sen semmoiset. Viisautensa niissäkin!

      Delete

Kristillinen nationalismi